CASE: Mobiltävling med Nordisk Film och Candyking

 

Godispåsarna sattes ut i butikerna.

Med mobiltelefonen scannade man QR-Koden och på så sätt fick du tillgång till tävlingen.

Candy King kunde därför vara ganska säkra på att de som tävlade stod vid ett godis-stånd eller satt hemma med en Candy King påse.

Vi skapade en databas som höll koll på det mesta, vem man var, tjej eller kille, var man befann sig och vilken typ av mobil man använde osv..

Först dagen såg vi att det inte var någon som tävlade från Oslo-trakten, och vi slog larm.

-Ingen tävlar där. Varför?

Efter några telefonsamtal fick vi svaret.

Dom var försenade med skyltning och påsar men skulle skylta om och byta påsar kommande natt.

Mycket riktig, dagen efter var det full fart även i Oslo.

Tävlingen blev en succé.

Den genererade 17.000 mailadresser och ett enormt värde både för Nordisk Film och för Candy King.

 

Och då vi byggde databasen har vi använt den vid ett flertal tillfällen för olika appar och mobiltävlingar.

Titta gärna på den här mycket förklarande filmen.